No fun allowed

Jak poznat čechy v cizině: jděte k nejhlučnější skupině v okolí, většinou se trefíte. I mně se poštěstilo, potkal jsem dva matfyzáky studující informatiku. Pak tam byla jedna právnička a prý se ještě někde potuluje historik. Potkat spoluobčany bylo hodně cool, I když jsem se přesně bál, že se jako erasmák budu bavit jenom s dalšíma erasmákama. Přece jsem nejel 600km od Prahy, abych někde trčel s matfyzáky. (Vtípek, jsou moc sympatičtí).

Každopádně jsem si řekl, že semestr ještě nezačal a že bude ještě dost příležitostí potkat autentický bratwurstžrouty. Zjistil jsem teda, že moje kolej je plná asociálů, protože všechny ostatní kalí ve svých Heimbarech a my nic, a to jsem docela důkladně čekoval nástěnku akcí. Oh well.

Teď jsem trčel 12 hodin v buse na cestě do Hamburku za tetou. Je to podruhé, co měl bus, v kterém sedím, zpoždění. A navíc nefungovalo celou cestu WIFI. Hrůza.

Udělal jsem z nudy takovou hodně předběžnou kalkulaci. Od školy dostávám 400 euro měsíčně. Z toho jde rovnou 245 (a bůh ví kolik za elektřinu a vodu navíc) na nájem. Zbývajících 155 se dělí následovně:

Jdu do menzy 5 krát týdně (ideální případ; pokud mi to nedovolí rozvrh, tak se to prodraží), pokaždé za 2.85,-
To je zjednodušeně 57 eur měsíčně. Pak zhruba další jedno euro (Buď ovesné vločky nebo housky, čas od času salám/sýr-máslo) každý den na večeři, to je dalších 30.

Každý víkend si musím vařit sám, takže to bude nějaká rejže/těstoviny a maso. Většinou se mi podaří najít půl kila za 3 eura, což stačí na dva dny. Dejme tomu 2 eura navíc za přílohu a zeleninu. 4 víkendy mě tedy ideálně vyjdou na 20 eur.

Poté se každý měsíc železně odečte 23 eur za posilovnu, zbyde mi přesně 25 eur na ovoce, sladkosti, mycí prostředky a extra poplatky za ubytování, které ještě neznám a z kterých mám upřímně řečeno fakt strach.

To je hodně těsné. Samozřejmě nemám jenom peníze od školy, rodiče mi dali dost peněz na dva nájmy a ještě mám letní fun fund, z kterého si platím výlety a nějakou tu kulturu. Taky jsem hned na začátku musel nárazově utratit docela slušný peníze, abych si vůbec mohl zařídit pokoj (peřina, polštář, povlečení, pánev atd), což mi taky pokryly peníze od rodičů.

Zajímalo mě ale, jak moc frugálně bych musel žít, abych si fakt vystačil jenom s 400 eur měsíčně. Asi to nějak jde, ale asi nejsem schopen ani ochoten můj standard života snížit víc. Teď to vychází akorát na poměrně pohodlný život, I když s takovým rozpočtem mám skoro nulovou rezervu. Kdo ví, třeba mé nároky během ročního pobytu snížím.


Ale zábavičky jako kino nepřipadají v úvahu. Přitom jsem v Praze chodil do kina skoro každý měsíc. Dále budu muset vymyslet, jak se zůčastnit kolejních oslav a dalších studentských věcí. Snad to můj fun fund pokryje. (Hlavně doufám, že mi pošlou výplatu za odpracované září, jinak to bude těsné).  

Prý party život.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Creating my own Point of Sale system, Part 0: Start

Creating my own Point of Sale system, Part 1: Design

Asian Squad